Total de visualizações de página

segunda-feira, 24 de outubro de 2005

Samain 1 Novenbro - Hallowen




O Samaín  
ORIXE DA FESTA

Hai aproximadamente 2.600 anos chegaron a Galicia os pobos Celtas. Ademais dos seus adiantos científicos e técnicos, como foi a metalurxia do ferro, tamén trouxeron a súa cultura e as súas crenzas.

Os celtas eran politeístas, adoraban a moitos deuses: Dagda (deusa da bondade), Nuada (guerra), Bríxida (lume), Ogma (forza e literatura) Donn (morte), Lugh (sabiduría), As Morrigan (das batallas)…, que representaban tanto as forzas da natureza como as condicións do espírito. De aí que as súas festas coincidan con determinadas datas relacionadas coas estacións e cos seus cambios:

En honra a deidade Imbole (1 Febreiro). En honra a deidade Beltain (1 Maio). En honra a deidade Lungh (1 Agosto). En honra a deidade Samaín (1 Novembro).

O igual que outros pobos bárbaros, os Celtas consideraban as cabezas dos seus inimigos máis que como un botín de guerra coma o cerne dos misterios do ser humano. Crían que "aquel que posuíse unha caveira posuiría a forza máxica da súa pantasma".

A festa do Samaín era a data máis perigosa do seu calendario posto que o mundo dos mortos, o Outromundo, facíase accesible para os mortais, podendo pasar a formar parte del por culpa dun feitizo ou meigallo. Cando chegaban as celebracións do Samaín (o chegaren as longas noites escuras) tense por certo que os celtas colocaban unha velas rudimentarias no interior das caveiras dos inimigos mortos, para protexerse da escuridade. Moitos anos despois o cristianismo escolleu estas datas para celebraren o día de defuntos.

UN FENÓMENO CULTURAL INTERNACIONAL

Foron moitos os pobos que ó longo da historia atoparon nas cabezas do inimigos un elemento máxico de adoración e veneración, facéndose a carón seu rituais e costumes que aínda hoxe se atopan en pobos cun nivel de civilización semellante o que podían ter os Celtas cando chegaron a Galicia.

É sen dúbida a festa de Hallowen o fenómeno cultural máis intimamente vencellado á nosa tradición do tallado de caveiras. O mundo británico con raíces celtas semellantes ás galegas soubo manter e espallar polo planeta adiante esta tradición convertíndoa nun clásico moderno para a diversión do mundo infantil. Festa que aínda hoxe segue a celebrarse o 1 de Novembro coma testemuño da memoria milenaria a un legado histórico impresionante. As dúas celebracións (Samain e Hallowen) son vestixios similares que arrancan das máis fondas raíces culturais e antropolóxicas que noutro tempo coincidían no pobo galego e no británico.

CÓMO SE FAI UNHA CAVEIRA?

A técnica do tallado da caveira é ben sinxela. Empézase facendo unha incisión superior semellante a unha boina. Afástase este bonete, límpase por dentro axudándose dun raspador, toda a polpa e os farrapos de onde colgan as pebidas ou sementes do froito. Tendo o interior ben limpo e rebaixado fanse dous furados para os ollos, outro para o nariz e outro para a boca. Pódese rematar poñéndolle uns pauciños nos beizos a xeito de dentes e prendendo unha vela no seu inteiror co coidado de colocala convenientemente para que non caia.

E para aproveitar a polpa, unha receita

Mais información aqui




Samaín ORIGIN OF THE FESTIVAL 

Approximately 2.600 years ago the Celtic people arrived to Galiza. Toguether with their scientific and technical advances, as metallurgy of the iron, they brought also their culture and their beliefs. 

The Celts were polytheistic, they adored  many gods: Dagda (goddess of the kindness), Nuada (war), Bríxida (fire), Ogma (it forces and literature) Donn (death), Lugh (wisdom), the Morrigans (of the battles)… that represented the forces of Nature as well as  the conditions of the spirit. That is the reasom why their parties coincide with certain dates related with the stations and with their changes: 

In honor to the divinity Imbole (1 February). In honor to the divinity Beltain (1 May). In honor to the divinity Lungh (1 August). In honor to the divinity Samaín (1 November). 

The same as other barbarians, the Celts considered the heads of the enemies as the center of the human being's mysteries, more than as a booty of war. They believed that "the  possessor of a skull possessed the magic force of his ghost." 

The festival of Samaín was the most dangerous date in their calendar since the world of the deads, the OtherWorld, became accessible for the humans, being able to become part of  it due to a spell or witchcraft. It is believed that the Celts placed some rudimentary candles inside the skulls of the dead enemies, to be protected of the darkness, during the celebrations of the Samaín (In the long dark nights period). Later the Christianity decided to cellebrate the feast of All Saints and Martyrs  that day (more info on Samain chistianization in wikipedia here).

AN INTERNATIONAL CULTURAL PHENOMENON

Along the history many peoples found in the heads of enemies a magic element of adoration  , taking part in their rituals and customs

The Hallowen is a cultural phenomenon  intimately linked to our á tradition of  carving of skulls. The British, with Celtic roots similar to the galicians, knew how to maintain and to spread all over the planet this tradition transforming it into a modern classic for the amusement of the children. Party that still is celebrated  November 1 being testimony from the millennial memory to an impressive historical legacy. The two celebrations (Samain and Hallowen)  are similar vestiges of the deepest cultural and anthropological roots that coincided in the Galician people and the Briton in the past.

HOW IS A SKULL MADE?

The technique to make a carved skull is simple. It is made with a pumpkin. Begins making a superior incision similar to a beret. Retire this cap, clean the whole pulp and the seeds inside with the help of a rasper. Make two holes for the eyes, another for the nose and another for the mouth. Light a candle and place it inside  carefully so that it doesn't fall.

And to make better use of the pulp, a recipe a recipe
More information here

Nenhum comentário:

Postar um comentário